perjantai 4. huhtikuuta 2014

Kaikkea voi kokeilla paitsi kansantanhuja

Moro kaikille!
Kevät on jo ehtinyt pitkälle ja kesää odotellaan, toivottavasti tätä kylmää jaksoa ei kestä juhannukseen asti. Kuten jo edellisessä blogissa kerroin, olen muutellut treenejä viime vuotisesta jonkin verran ja kokeillut paljon uutta. Kohtalaisen hyvin on toiminut, jos katsoo viime viikonlopun uinnin aikoja. Tein omia ennätyksiä kaikilla ns. Tärkeillä matkoilla eli 200 ja 1500 vaparissa, vieläköhän sitä oppisi uimaan ihan oikeasti? Jäykkää ja kankeata meno näytti videoilla olevan mutta onneksi tyylipisteitä ei vähennetä. Pari vuotta sitten sanoin "leikilläni" tavoitteena olevan maraton alle 3tunnin (2.57), Ironman alle 10 tunnin (9.38) ja 100 metriä vaparia alle minuutin. Nyt se menee 1.03 eli vaan 3 sekkaa, helppoa eikö totta? En viitsi ladata omia uintivideoita, jotta ette saa vääriä esimerkkejä. 


Huomenna voin taas koettaa minuutin alitusta Kuopion Uimaseuran kevätuinneissa. Harmi vaan, kun iski kevään eka nuha (selittelyä) ja pidinkin tänään ihan oikean lepopäivän treeneistä. Perheen muut jäsenet olivat kyllä uimassa. Niin ja huomenna Kuopion allas on 50 metrinen, jos silta suostuu liikkumaan. Toivottavasti taas jumittuu paikalleen niin kuin viime vuonna. Tiedoksi, että 50 metrin altaan pitäisi olla hitaampi, mutta minulla käännökset eli voltit ovat aika onnettomia, joten minulla se voi olla toisinkin päin. Toisaalta montako volttikäännöstä triathlonissa tulee tehtyä. 

Muutoksia olen tehnyt myös saliharjoittelun puolella ja "palkkasin" personal trainerin eli Aki on tehnyt ohjelmia ja kokeillut niitä minulla. Nopeusvoima treeni oli mukava kokemus, tuntui ettei olis treenannut mitään, ja seuraavana päivänä olo oli sitten sellainen, että tiesi treenanneensa. Uskon, että pari lihaskuntoharjoitusta ja yksi tai kaksi jumppaa tekee hyvää myös triathlonistille. Tieteellistä näyttöä minulla ei ole mutta komemusta.


Luin juuri Gretchen Reynoldsin kirjaa Kuntoilu 2.0 siinä lytätään venyttelyt, hieronta, palautumisjuomat jne. Suosittelen kriittistä suhtautautumista, jos luet kirjaa. Jos ihmettelette, miksi on niin paljon kirjoitusvirheitä, niin se johtuu tästä IPadista. Kesä lähestyy, muistakaa ulkoilla ja nauttia keväästä. Enään noin neljä kuukautta ja Zurichin Ironman startti koittaa, sitä ennen onneksi ehtii vielä vähän urheilemaan. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti