sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Harjoittelun sietämätön keveys

Kalmarin kisan jälkeen oli kahdeksan viikkoa aikaa viritellä itsensä mahdollisimman hyvään kuntoon Hawaijin kisaa varten. Pyysin entistä huippu triathlonistia Tom Söderdahlia katsomaan, onko näissä minun harjoitussuunnitelmissani mitään järkeä. Tomppa lupasi ystävällisesti auttaa ja antoi todella hyviä vinkkejä, miten harjoitukset toteutetaan. Minulle jäi toteuttamisen riemu.
Teimme suunnitelman, jossa ensimmäinen viikko oli palautumista Kalmarin kisasta ja seuraava viikko kevyttä harjoittelua. Määrällisesti kovat harjoitusviikot olivat seuraavat kolme viikkoa, josta tänään päättyi viimeinen ja kovin viikko. Ensi viikko on jo määrällisesti kevyempi ja sunnuntaina 30.9 matka Hawaijille alkaa.
Harjoitukset ovat menneet hyvin ja mikä parasta olen palautunut edellisestä harjoituksesta ennen seuraavaa. Runko on noudattanut aiemmin julkaisemaani viikkoa, vain määrät ovat kasvaneet. Periaatteena on ollut, että viikossa on kolme pääharjoitusta: pyörä+juoksu yhdistelmä intervalliharjoituksena, pitkä juoksu+palauttava uinti sekä pitkä pyörä+ noin ½tunnin juoksu. Kelit ovat myös suosineet eli sateessa ei ole tarvinnut polkea, juoksua ei pieni vesisade haittaakaan. Toivotaan, että vielä ensi viikko on kohtuullisen hyvä. Hawaijin matkalla pidän tätä blogia eli jos haluat seurata, miten matka etenee niin vieraile sivuilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti